Ezzel rögtön a világ legnagyobbja lett a sanghaji Legoland.

Peking egyre inkább felismeri, hogy a fenntartható növekedéshez nem elég a világ futószalagjaként ontania magából exportra a termékeket, a hazai fogyasztás fellendítésére is szükség van.
A BBC elemzése szerint az egyik leglátványosabb kísérlet erre a hazai és a külföldi turizmus fejlesztése, amelynek új jelképe Kína első Legoland-vidámparkja. A július elején megnyílt sanghaji park rögtön a világ legnagyobb Legolandje lett, a kínai turisták mellett külföldi látogatókat is megcélozva.
A 550 millió dollárból (mintegy 187 milliárd forintból) épült Legoland közel 100 millió műanyag kockából állnak. A szórakoztató komplexumot a brit székhelyű Merlin Entertainments üzemelteti, amely a Madame Tussauds múzeumok és a Peppa malac vidámparkok globális hálózatáért is felel. A sanghaji beruházáshoz 250 szobás szálloda, új közlekedési kapcsolatok és állami támogatás is társult, a helyi lakosok ingyenes utalványokat kaptak a parkba.
A Legoland-lánc története Dániából indult 1968-ban, mára pedig Európától Ázsiáig több kontinensen jelen van. Kína rövid távú tervei között további három park szerepel: a következő években Szecsuánban, Sencsenben és Pekingben nyílnak újabb Legolandek, miközben Sanghajban már Peppa malac tematikus park építését is bejelentették.



A kínai pártvezetés reményei szerint az ilyen nagyszabású látványosságok a gazdaság élénkítéséhez. Bár a belső fogyasztás továbbra is gyenge, friss felmérések szerint a kínai szülők egyre többet költenek gyermekeik szórakozására, ami hosszabb távon bizakodásra adhat okot.
Nyitókép: YouTube