A nagy hőségben is azon dolgozik az MKIF Magyar Koncesszió Infrastruktúra Fejlesztő Zrt., hogy a lehető leghamarabb korlátozások nélkül lehessen használni az M7-et.

Az M7-es autópályán az M0 és Balatonvilágos között 2 szakaszon zajlik még korábban indult munkavégzés: Martonvásár térségében (28-35 km között, a várható befejezés: július 10-11.), valamint Lepsény térségében (64-73 km között, a várható befejezés: július 3-4.).
Mindkét helyszínen cserélik a kötő- és a kopórétegeket is: előbbi szakaszon 7 km, utóbbi helyszínen 9 km hosszan úgy, hogy közben arra is figyelnek, hogy az új és a régi burkolat találkozásánál ne legyen 3 milliméternél nagyobb a szintkülönbség.
A két említett szakaszon folyamatosan dolgoznak a munkatársaik, a hétvégén is.
Mindemellett a terelések ellenére a két sávon történő haladást a felújítások során végig biztosítják a Balaton felé, az M7-es háromsávos szakaszán a Budapest felé tartók pedig ugyanúgy három sávot használhatnak, mintha nem lenne munkavégzés.
Mint közölték: a burkolatcsere a terelés kiépítését követően hat alapvető lépésből áll. Először lemarják a régi burkolatot, a széleket megvágják. Ez azért fontos, mert a marógép a széleket enyhén homorúra alakítja, és a későbbi hengerlés során az új aszfaltanyag ezen a részen könnyen kinyomódhat. Ezután a port alaposan eltávolítják – száraz felület szükséges a következő lépéshez. Ha nedves a felület, meg kell várni, amíg felszárad. Ezt követően kerül bitumenes emulzió a felületre, amely kb. 12 óra alatt szárad meg.
Erre jöhet a friss aszfalt, ami terítéskor eléri a 170 °C-ot. A rétegek, például a kötő- és a kopóréteg között számolni kell a hűlési idővel, ami ilyen melegben akár 12-24 óra is lehet. A burkolati jeleket csak 60 °C alatti aszfaltra festhetik fel. A régi és új burkolat találkozásához bitumenes szalag kerül, hogy megakadályozza a víz beszivárgását. Csak ezután következhet a terelés bontása és a forgalmat csak ezek után engedhetik az új pályaszakaszra.
Fotó: MKIF