Patakpart és Cikk-Cakk híd: teljesen megújul Ajka központja

hely.hu

A bakonyi iparvárosban hatmilliárdos fejlesztés éleszti újjá a patakparti környezetet.

Ajka belvárosa több lépcsőben újul meg ezekben az években. Előbb a városon átfolyó Torna-patak környezetét, most pedig magát a patakpartot újítják fel az egymásra épülő fejlesztések során. Lánszki Regő országos főépítész, az Építési és Közlekedési Minisztérium államtitkára közölte:

„Ma Ajkán, a képviselő-testület ülésén mutattuk be a városközpontot megújító, Torna-patak menti – több mint 6 milliárd forintos fejlesztést. A korábbi iparvárosok belső újjászületése ma stratégiai kérdés. Nemcsak a gazdaság miatt, hanem életminőség, identitás és turizmus szempontjából is.

A 21. században egy várost nem csupán a munkahelyek és az ipari teljesítmény tesz versenyképessé, hanem a minőségi városi terek, az élhető közterek, a szolgáltatások és a helyi közösség ereje.

Öröm látni, hogy Ajka városvezetése továbbra is 100%-ban támogatja a kormányzati városfejlesztési programokat – közös munkával értéket építünk, közösséget erősítünk.”

2024 áprilisában Ajka önkormányzatának megbízásából kezdődött el a belvárosban egy kivitelezés, mely során többek között három új gyalogos híd és egy az autós forgalom által használt híd, valamint parkolók, körforgalmak épültek.

Az Ajkát átszelő Torna-patak mederrekonstrukciója régi célja a városnak, a mostani fejlesztések is ezzel összhangban valósulnak meg. A projekt keretében felújították és kiszélesítették a Torna-patakkal párhuzamosan futó Deák Ferenc utcát. A munkálatok részeként új közvilágítási- és távközlési hálózatot építettek ki.

Cikk-Cakk híd

A gyalogosközlekedés fejlesztése is fókuszba került, a Deák utcán kívül, a Nagy László Városi Művelődési Központ közelében lévő hídtól a Bródy utcáig tartó szakaszon is kiszélesítették a járdákat. A kerékpáros hálózat is újabb szakasszal bővült, a kulturális intézménytől a Csingeri úti körforgalomig tartó szakaszon új kerékpárút is létesült.

A fejlesztés egyik látványos eleme a Cikk-Cakk híd, amelynek amorf geometriájú pályalemeze nemcsak formailag, hanem szerkezetileg is különleges.

A bevonat nélküli, magas szilárdságú betonból készült pályalemez a repedésmentességet biztosítja, míg az acélkonzolként viselkedő vázszerkezet stabilitást ad az átkelőnek.

Schwartz Béla, Ajka polgármestere a fejlesztés eddigi fázisának átadásakor, szeptemberben arról beszélt: „Ez a beruházás egyszerre szolgálja a közlekedésbiztonságot, a belváros élhetőségét és a Torna-patak jövőbeni mederrendezésének előkészítését. A most elkészült hidak a rekonstrukció első ütemét jelentik – a teljes mederátépítés 7–10 milliárd forintos projekt lesz, amelyben számítunk országgyűlési képviselőnk további segítségére. Büszke vagyok rá, hogy Ajka kisvárosként nagyvárosi színvonalú közlekedési és városképi fejlesztéseket tud megvalósítani. Ez is bizonyítja, hogy közösségünk képes nagyot álmodni, és azt meg is valósítani.”

Forrás

Képek: Lánszki Regő, Ajkai Szó

Érdekel, mi a helyzet nálunk? Iratkozz fel!

* kötelező mező
Adatvédelmi nyilatkozat