A kínai BYD szegedi gyára miatt különösen szükség van a sávok kibővítésére.
Ötmilliárd forintos beruházással 2×2 sávosra bővítik az 5-ös főút szegedi bevezető szakaszát az M43-as autópálya és az ELI-ALPS lézeres kutatóközpont között.
A fejlesztés kulcsszerepet játszik a BYD-gyár építéséhez és jövőbeni működéséhez kapcsolódó forgalom kezelésében, emellett a térség gazdasági fejlődését is szolgálja.
A fejlesztés 2026 nyarára készülhet el, de bizonyos szakaszokat már a határidő előtt is használatba vehetnek a közlekedők. A kivitelezés során folyamatos lesz a személy- és teherforgalom biztosítása.
A projekt tartalmazza az út 2×2 sávosra bővítését, új körforgalom kiépítését, az ehhez kapcsolódó modern közvilágítás telepítését. Továbbá autóbusz-öblök kerülnek kialakításra, valamint egy 1,6 kilométeres kerékpárút is megépül.
A kínai BYD autógyár építése Magyarország eddigi legnagyobb ipari fejlesztése lesz Szegeden.
A gyárban évente akár 300 ezer jármű készülhet, ami jelentős közúti forgalmat generál mind az építés, mind a jövőbeni működés során. Ágh Péter ÉKM-államtitkár szerint a bővítés nélkül a helyi közlekedés biztonságát és folyamatosságát nem lehetne biztosítani.
A Hely.hu közlekedéssel kapcsolatos híreit itt olvashatják!
A BYD-óriásberuházás egy új korszak kezdete az irodapiacon?
Stratégiai kivonulás vagy befektetési átrendeződés?
Fotó: MTI