Tervezik a Buda környéki elkerülő autópályát, döbbenetes összegbe kerülhet majd

hely.hu

Lázár János szerint az 500 milliárd forintot is elérhetik a költségek.

Részben magántőkéből épülhet meg az M100-as autóút – mondta Lázár János építési és közlekedési miniszter a LázárLive egyik adásában. Az M1-es autópályát Esztergommal összekötő gyorsforgalmi építése hosszú évek óta húzódik, ám a mostani ígéretek szerint jövőre kiírják a közbeszerzési eljárást, így

amennyiben eredményes lesz, akkor a kivitelezés 2026 végén elindulhat.

Az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) azt közölte: jelenleg előzetes egyeztetések zajlanak az M100 Esztergom és M1 autópálya közti összeköttetés megvalósításával és lehetséges finanszírozási konstrukcióival kapcsolatban.

Hozzátették azt is, hogy az 1. számú főút és az M1 autópálya között a kétszer egy sávos főút, valamint az M1 autópálya–M100 autóút teljes értékű csomópontjának kivitelezése az M100 projekt teljes műszaki tartalmának részét képezi, azonban nem állami beruházásban, hanem a már meglévő koncessziós szerződés révén valósul meg.

Menczer Tamás, a térség országgyűlési képviselője egy Facebook-posztban azt közölte idén év elején, hogy hamarosan konkrét lépések várhatók az autóút megépítésében.

„Magam is tapasztaltam, hogy milyen nehéz eljutni az M1-esről Esztergomba. Ezért igazuk van az esztergomiaknak, meg kell építeni az M1-es és Esztergom között az M100-as autópályát" – jelentette ki Lázár János még februárban, amikor a Komárom-Esztergom megyei városba tartott.

Az autóútként megépülő gyorsforgalmi rendkívül bonyolult műszaki tartalommal rendelkezik:

több völgyhíd és alagút épül a 32 kilométeres szakaszon,

amely a Budai-hegységen keresztül fog haladni. Emiatt a költségek elérhetik az ötszázmilliárd forintot – mondta Lázár.

Három szakaszra bontják a közbeszerzést, együttesen és külön-külön is lehet ezeken indulni. Az első szakasz 150 milliárdba, a második 150-200 milliárdba, az utolsó hetvenmilliárdba fog kerülni.

Forrás

Fotó: Wikipedia