Hosszú távon ismét összeköthetik vasúton Debrecent és Nagyváradot.

Az Építési és Közlekedési Minisztérium feltételes közbeszerzési eljárást írt ki a Debrecen−Berettyóújfalu vasútvonal tervezési feladataira.
A nyertes ajánlattevő feladata
egy új nagysebességű pálya tervezése a Debrecen Nagyállomás−Berettyóújfalu szakaszon mintegy 38 kilométer hosszban,
továbbá a 106. számú vasútvonal átépítése, valamint új nyomvonalra helyezése a Debrecen Nagyállomás−Sáránd szakaszon, a nagysebességű pályával párhuzamosan.
A projektben tervezni kell továbbá egy új, 4-5 vonatfogadó-indító vágányos konténerterminált, továbbá külön szintű kereszteződéseket a vasút és az országutak között.
A vonalvezetés Debrecen vasútállomástól (kezdőponti váltókörzet) Debrecen Repülőtér területének észak-nyugati sarkáig a meglévő 106. számú vasútvonallal párhuzamosan halad, majd onnan teljesen új nyomvonalon halad – figyelembe véve a repülőtéri futópálya hosszabbításának tervét – Berettyóújfalu állomásig.
Az ajánlatok beérkezésének határideje: 2025. július 1.
A MÁV 106. számú Debrecen–Nagykereki vasútvonalát egykor Nagyváradig építették ki,
ám a trianoni határ elszakította egymástól a két város összeköttetését. A második bécsi döntés után – amikor Nagyváradot ismét Magyarországhoz csatolták − egy rövid időre újraindulhatott a forgalom, ám a 2. világháborút követően a határ mentén mindkét oldalon felszedték a síneket. Az elbontott vonalszakaszt a mai napig nem építették újjá.
Fotó: Wikipedia