A világ leghosszabb hídjai közé kerülne a dél-olaszországi építmény.

Az olasz kormány szerdán jóváhagyta, hogy megépítsék a Szicíliát és az olasz félszigetet összekötő hidat, ami a tervek szerint a világ leghosszabb támaszközű hídja lenne.
A 3,7 kilométer hosszú építmény, amely megdönti a Dardanellák felett átívelő török Çanakkale-híd jelenlegi rekordját, már hosszú évtizedek óta vita tárgya. Főleg környezetvédelmi, kivitelezési és pénzügyi aggályok merültek fel vele kapcsolatban.
Giorgia Meloni miniszterelnök kormánya prioritásként kezelte a projektet,
és 13,5 milliárd eurót különített el a következő tíz évre a hídra és a hozzá kapcsolódó létesítmények megépítésére.
A Gazdasági Tervezés és Fenntartható Fejlődés Minisztériumközi Bizottsága (CIPESS) végül zöld utat adott a projektnek. A döntést még az olasz számvevőszéknek is jóvá kell hagynia.
Matteo Salvini, a kormányzó Liga párt vezetője azt mondta, hogy a munkálatok ősszel kezdődhetnek. A 4,7 millió lakosú Szicíliába vezető híd 2032-re készül el – közölte a Messinai-szoros Társaság.
Vannak azonban olyanok, akik kritizálják a projektet.
Egyesek szerint nem észszerű ilyen hidat építeni egy földrengésveszélyes övezetben.
A legjobb olasz mérnökök attól tartottak korábban, hogy a megvalósítás szinte a lehetetlent közelíti. Mások attól tartanak, hogy a költségek túllépik a tervezett keretet. Megint mások attól félnek, hogy az építkezéssel környezeti károkat okozhatnak, és hogy a maffia is beszivároghat az építkezés körüli üzletbe. Néhány civil szervezet a helyi környezetre jelentett súlyos kockázatokra hivatkozva panaszt nyújtott be az Európai Unióhoz.


A projekt támogatói szerint viszont a híd megépítése megadná a szükséges lökést a gazdaságilag elmaradottabb Szicíliának és Olaszország többi déli régiójának. A sziget most ugyanis csak komppal közelíthető meg, ami sokkal körülményesebb. Emellett becslések szerint az építkezéssel 100 ezer új munkahelyet teremtenének a környéken.
Kép: látványterv, videórészlet