A ZalaZone Járműipari Tesztpálya 4,45 kilométer hosszan fut körbe.

Tovább fejlődött a zalaegerszegi ZalaZone Járműipari Tesztpálya: a 4,45 kilométer hosszú ovális pályán akár 250 kilométeres sebességgel is lehet haladni.
A 2016-os kormánydöntés nyomán 265 hektáron épült meg az elektromos és autonóm járművek tesztelésére alkalmas pálya,
létrehozva ezzel „az autóipar Szílicum-völgyét”, a tervezett költség 45 milliárd forint volt.
Jelenleg az osztrák AVL-lel közösen üzemeltetik a tesztpályát, amely nemcsak egy önálló létesítmény, hanem egy teljes ökoszisztéma része, kutatás-fejlesztési folyamatokat tud befogadni. Más szektorokat is kiszolgál, itt épült fel a Rheinmetall legmodernebb tankgyára, hamarosan átadják a Flextronics üzemét, ahol a BMW számára gyártanak áramátalakítókat, de már működik a Bosch kutatás-fejlesztési egysége 250 kutatóval, ismertették az átadón.
A zalaegerszegi létesítményt igénybe vevő gyártók száma már meghaladta az ötvenet, de a céljaik szerint szeretnék elérni a százat, mára nemcsak európai, hanem kínai, japán, dél-koreai és török partnereknek is szolgáltatnak – közölte Palkovics László mesterséges intelligenciáért felelős kormánybiztos, az Autóipari Próbapálya Zala Kft. ügyvezetője.
Palkovics hozzátette: az elmúlt években autóipari kutatás-fejlesztésre GDP-arányosan Magyarország többet költött, mint Ausztria, Szlovákia, Csehország, Lengyelország vagy Románia. Magyarországon nemcsak autógyártás zajlik, hanem tervezés is, amiben nagy szerepe van a zalaegerszegi pályának, több cég csak ezért telepedett le az országban.
Fotó: ZalaZone