Híd, villamos, vasutak: gigaberuházásokat jelentett be a kormány

hely.hu

Dél-Budától Szegedig a közlekedés számos területén várhatóak hatalmas fejlesztések a következő időszakban.

A kormányzat hetven oldalas dokumentumban összegezte, milyen nagyobb fejlesztéseket tervez a következő évekre a közlekedés terén.

A vasúti infrastruktúra 2035-ig, a következő tíz évben több mint 2400 milliárd forintot terveznek költeni.

Magyarországon körülbelül 6500 kilométer vasútvonal van használatban, amelyből 1200 kilométernyit felújítottak ugyan az elmúlt 15 évben, azonban 50 százalékuk még mindig sebességkorlátozott a pályák állapota miatt. A minisztérium számításai szerint csak a szinten tartáshoz évente 90 kilométernyit kellene átépíteni, ráadásul a pályák állapota mellett egyes pályaudvarok is elavultak, elengedhetetlen a modernizáció.

Több mint 100 milliárd jutna a dél-budai, kelenföldi csomópont autóbusz-termináljára és a P+R parkolók bővítésére.

A dél-budapesti Déli Körvasút építkezése is tovább halad, Kelenföld és Ferencváros között.

Bővítik a fonódó villamoshálózatot is Dél-Budán, összekötve az 1-es villamos és a Déli Körvasút környezetével.

Emellett teljesen új hidat építenek a meglévő, de elöregedett Gubacsi híd helyére a Soroksári-Dunán Csepel felé.

A vidéki vasútvonalakon is folytatódnak a fejlesztések.

Mintegy 355 milliárdból zajlana a Szeged–Békéscsaba vasútvonal, 416 milliárdból a Hatvan–Füzesabony vasútvonal,

342 milliárdból a Kelenföld–Budaörs vasúti vonalszakasz, 254 milliárdból a Rákospalota-Újpest–Vácrátót–Vác vasútvonal és 220 milliárdból a Kiskunfélegyháza–Szeged vonalszakasz korszerűsítése.

Az úthálózat fenntartására 2035-ig 2000 milliárd forint juthat majd.

Forrás

Fotó: MTI