VR-szemüveg és makettek is várják az érdeklődőket.

A létesítmény Újbudán, az építkezés közvetlen szomszédjában, a Rákóczi híd budai lábánál mutatja be az ország egyik legjelentősebb vasúti beruházását és hozza azt interaktív és informatív módon közelebb a fővárosiakhoz.
„Budapest legnagyobb problémái közül számosra ad megoldást ez a beruházás” – utalt a Déli körvasútra Kovács Balázs Norbert. A budapesti kormányzati beruházásokért felelős miniszteri biztos hangsúlyozta, hogy Budapest lakossága 1980 óta csökkent, míg az agglomerációé 400 ezer fővel nőtt.
A Déli körvasút 60 ezer ingázónak biztosít majd új közlekedési alternatívát.
Kovács Balázs Norbert hangsúlyozta a partnerség fontosságát. Mint mondta, úgy alakították a projektet, hogy a munka a lakókat a lehető legkevésbé zavarja, a forgalmat ne kelljen lezárni és elkerülhetővé váljon az éjszakai munkavégzés.
Kiemelte emellett a zajcsökkentést, valamint az évtizedeken át elhanyagolt vasúti rézsű felújítását. A hajléktalantelepek, illegális átjárók, szemétkupacok jellemezte terület
3300 méter hosszon pihenőkkel és sportlétesítményekkel felszerelt zöldfolyosóvá és kerékpáros sztrádává alakul.
Területe nagyobb lesz, mint a Városmajor és a Vérmező együtt.
Az együttműködés szellemében született a most megnyílt látogatóközpont is, ahol az érdeklődők megismerhetik a projekt részleteit, a létesítmények, új állomások és a zöldfolyosó látványterveit, az építkezés mérföldköveinek beszámolóit, számos alkatrészt és szerelvényt, illetve virtuálisan be is járhatják az épülő szakaszt. Emellett megtudhatnak olyan adatokat is, mint hogy a körvasútba beépülő acél hány kékbálna összsúlyának felel meg, vagy hogy hány focipályának megfelelő zajvédő falfelületet építenek a sínek mentén.


Nagy Bálint közlekedésért felelős államtitkár a megnyitón elmondta: az Építési és Közlekedési Minisztérium beruházása által a szakasz teljes hosszán az eddigi kettő helyett három, illetve egy szakaszon négy vágányon járhatnak majd a vonatok 80 helyett immár 100 km/órás sebességgel.
A tengelyterhelés emelésével teljesülnek az európai törzshálózat követelményei, a korszerű támfalak felhasználásával pedig a lehető legkisebb területre szorítható a szakasz bővítése. Nagy Bálint a projekt elemei közül
kiemelte a Bartók Béla út fölött átívelő vasúti hidat, amely „mérnöki bravúrként", városképi szempontból is jelentős építményként újul meg díszkivilágítással.
A Ferencvárosi és a Kelenföldi pályaudvart összekötő Déli körvasút fejlesztése során 6 kilométer új vágányt építenek és 7,7 kilométert építenek át, 7 vasúti híd újul meg és 5,1 kilométer vasbeton támfal jön létre, a zajvédők felülete 35 ezer négyzetméter lesz.

A pesti oldalon a Közvágóhídnál, a budai oldalon pedig az egyetemi negyed és az Infopark közelében, a Nádorkertnél új vasúti megállókat hoznak létre liftekkel és mozgólépcsőkkel, emellett több ponton új gyalogos és kerékpáros aluljárókat is kialakítanak.
A projekt 1. ütemében felújították a Duna fölött átívelő vasúti hidat, amely így már három vágányon teszi lehetővé a szerelvények átkelését. A beruházás nettó költsége 364,52 milliárd forint, a mostani, II. projektre 210,4 milliárd forint támogatás jutott a Széchenyi Terv Plusz keretéből.