Hamarosan üzembe helyezik a Budapest–Belgrád vasút teljes szerbiai szakaszát.

Kína részvételével évtizedes terv az új Belgrád-Budapest vasútvonal, amely főleg teherforgalmi fókusszal segítené a nemzetközi kereskedelmet.
A Budapest–Belgrád vasút vonala 350,7 kilométer hosszú, ebből Szerbiára 183, Magyarországra 167,7 kilométer jut. Délről északra haladva Belgrádot, Újvidéket (Novi Sad) és Szabadkát (Subotica) köti össze a kelebiai határátkelő után Szabadszállással és Budapesttel. A vasútvonal a páneurópai Xb folyosónak és a kiemelt jelentőségű vonalakat összefogó Trans-European Transport Network (TEN-T) hálózatnak is a része.
Az új vasútvonal a 21. századi tengeri selyemút fontos része lesz, mert kapcsolatot teremt a tengeri konténerkikötők és térségünk országai között.
A munkálatok Szerbiában és Magyarországon is zajlanak, és a szerbek elkészültek a saját szakaszukkal. A napokban üzembe is helyezik a szerbiai szakaszt az ígéretek szerint.
A magyar szakasz ez év végén vagy 2026 elején készülhet el. A jelenlegi tervek alapján a 2025–2026-os menetrendben már nemzetközi szerelvények haladnak át Szabadkától Kelebián át, illetve a Horgos–Röszke átkelőnél. Napi két pár vonat Belgrád és Bécs, napi hat pár pedig Belgrád és Budapest között fog közlekedni.
A Hely.hu közlekedéssel kapcsolatos híreit itt olvashatják!
Fotó: MTI / Máthé Zoltán