„állomás-felújítás”
címkéjű cikkek
-
Száz éves panaszok és a majdnem költözés – Üdvözöljük utasainkat Győr állomáson!
A legfontosabb magyarországi állomásokat bemutató sorozatunk folytatásaként ezúttal a győri vasútállomás történetét vesszük végig. -
Egy valódi, nagybetűs első – A Nyugati pályaudvar története
A kor legnagyobb vasszerkezetes épülete volt, itt tesztelték először a Kandó-féle villanymozdonyokat és ez volt az első klasszikus értelemben vett pályaudvar. Közben számtalanszor meg akarták szüntetni, egy alkalommal életveszélyessé nyilvánítottak, sőt egyszer egy csaló eladta a tetőszerkezetét is. Cikkünkben felidézzük a Nyugati pályaudvar történetének legjelentősebb mérföldköveit. -
A debreceni pályaudvar történetének eddigi (nagy) állomásai
A debreceni Magyarország legforgalmasabb vidéki pályaudvara, ám a vonatról leszállva talán nem mindenkinek ez jut eszébe. A vasútállomás átalakulása egymást követő korok építészeti szokásairól és egy város növekvő igényeiről is tanúskodik. Most, hogy hamarosan új fejezet nyílhat a történetében, tekintsük át, hogyan jutottunk el a szerény kezdetektől a közismert Nagyállomásig. -
Modernizmus a sínek mentén, avagy az első megálló: a Déli pályaudvar
Pályaudvarokat bemutató sorozatunk első részének főszereplője későmodern építészetünk egyik legkarakteresebb épületegyüttese: a Déli pályaudvar. -
Mi legyen a pályaudvarokkal?
A pályaudvarok felújítási költségét valakinek meg kell fizetnie. De kinek? -
Indul az állomásmegújítási program!
Köztulajdonban maradnak, de külső forrást is bevonnának az állomások felújítási programjába.