„MÁV”
címkéjű cikkek
-
Lezárások az M1-esen, új vonatok, változó KRESZ, kevesebb halál – Közlekedésinfóval indult az ősz
Fizetésemelés, lezárások, új buszok és vonatok – erre számíthatunk az elkövetkezendő hónapokban Lázár János szerint, aki egy Közlekedésinfóval indította az őszt. -
Lehet készülni: egy hónapra lezárják a Keleti pályaudvart
Összesen 35 vasútállomás épülete újul meg a következő időszakban Magyarországon, a többségük 2026 végéig. -
Szálról szálra épül a jövő betonja – Interjú Dr. Juhász Károllyal, a JKP STATIC alapítójával
Betonlabor, szintetikus szálas beton, ipari padlók és vasúti aknák, mindez közérthetően. Dr. Juhász Károly, a JKP alapítója mesél karboncsökkentésről, betoninnovációról és mérnöki precizitásról. -
Leáll a Nyugati pályaudvar, hozzányúlnak Rákosrendezőhöz
Elkezdődtek a vágányfelújítások az észak-pesti Rákosrendezőn, emiatt a Nyugati pályaudvarba sem jönnek be a vonatok egy hónapig: a munkálatok célja az esztergomi, a szobi és a veresegyházi vonalakon zajló vasúti közlekedés javítása. -
Történelmi formák és ipari szerkezet – A szegedi nagyállomás
A szegedi nagyállomás nem csupán a város vasúti közlekedésének központja, hanem építészeti örökség, várostervezési kihívás és Pfaff Ferenc keze nyomát őrző műemlék is. -
A pályaudvarok királya: a Keleti
Magyarország legfontosabb pályaudvarait bemutató sorozatunkban ezúttal következzen mind közül a legforgalmasabb és jobb napjain a legszebb: a Keleti. Cikkünkben világhíres festőművészek, királyi fogadtatás és a nem túl dicső jelen. -
Kedves kis vasútállomás született újjá Nógrádban
Berkenye vasútállomása is visszanyerte régi fényét. -
Száz éves panaszok és a majdnem költözés – Üdvözöljük utasainkat Győr állomáson!
A legfontosabb magyarországi állomásokat bemutató sorozatunk folytatásaként ezúttal a győri vasútállomás történetét vesszük végig. -
Egy valódi, nagybetűs első – A Nyugati pályaudvar története
A kor legnagyobb vasszerkezetes épülete volt, itt tesztelték először a Kandó-féle villanymozdonyokat és ez volt az első klasszikus értelemben vett pályaudvar. Közben számtalanszor meg akarták szüntetni, egy alkalommal életveszélyessé nyilvánítottak, sőt egyszer egy csaló eladta a tetőszerkezetét is. Cikkünkben felidézzük a Nyugati pályaudvar történetének legjelentősebb mérföldköveit. -
A debreceni pályaudvar történetének eddigi (nagy) állomásai
A debreceni Magyarország legforgalmasabb vidéki pályaudvara, ám a vonatról leszállva talán nem mindenkinek ez jut eszébe. A vasútállomás átalakulása egymást követő korok építészeti szokásairól és egy város növekvő igényeiről is tanúskodik. Most, hogy hamarosan új fejezet nyílhat a történetében, tekintsük át, hogyan jutottunk el a szerény kezdetektől a közismert Nagyállomásig. -
Látványtervek helyett: megszólalt az országos főépítész Rákosrendezőről
Lánszki Regő elmondta, mi a kormány álláspontja az észak-budapesti helyzetről. -
Újabb vasúti fejlesztésekre tett ígéretet Lázár János
Az építési és közlekedési miniszter a magyar vasutak helyzetéről beszélt egy helyi rádióban.